خلاصه ماشینی:
اما مقاله حاضر تنها تمرکز خود را بر معرفی و نقد و بررسی کتاب سوم این مجموعه یعنی رسانههای نوین در هنر قرار داده است.
اما عنوان ترجمهشده برای این کتاب در روی جلد"رسانههای نوین در هنر قرن بیستم"با عنوان اصلی خوانایی ندارد و در پشت جلد و در قالب انگلیسی نوشت،عنوان tra ni aidem weN و عبارت ویرایش جدید به چشم میخورد که هیچتناسبی با نسخه مورد ترجمه ندارد.
مقاله حاضر به بحث و بررسی پیرامون این اثر اختصاص دارد و پس از معرفی نویسنده و کتاب و نگاه انتقادی به متن خود اثر،ترجمه اثر را نیز مورد بازبینی قرار داده است.
پذیرش اشیای ساخته نشده توسط هنرمند و برگزیده توسط وی به عنوان آثاری شایسته حضور در موزهها را باید زمینهای برای بسیاری از آثار هنرمندان رسانهای دانست که فیلمهای آنها نه یکاثر هنری یا فیلم،بلکه نوعی ضبط خبرگونه رویدادی بود که بارها قابلیت بازپخش مییافت.
در کل باید گفت بسیاری از آثار خلقشده در طی این زمان و در طول قرن بیستم شامل همکاری بیننده با اثر هنری هستند که تأثیر بسیاری زیادی بر پذیرش رسانههای جدید توسط آنها و معرفی آنها به عنوان ابزاری برای تجاری بدیع دارد.
بنابراین باید گفت نوشته در برخی موارد میتواند به کاتالوگ سادهای از کارهای رسانهای جدید به حساب آید،که در آن راش به معرفی آثاری میپردازد که به زعم وی نقش مهمی در هنر داشتهاند و کمتر در صدد ایجاد یکنوع اتحاد در میانه آنها و نوعی دستهبندی و مطالعه بر روی شیوههای مشابه مورد استفاده هنرمندان این دوران است.