خلاصه ماشینی:
"پیروان فرگه برآنند تا نشان دهند که«حس»( esnes )منبعی است برای تعیین و تشخیص ارجاع،این سخن که محتوا ارجاع را تعیین میکند بیانگر چیزی استکه باید تحقق آنرا از یک نظریۀ معناشناختی انتظار داشتبدین معنی که هر اظهاری ارزش یا محتوایی دارد که موجبتعیین ارجاع برای آن اظهار میشود.
اما واضحاست که اگر بخواهیم به مطالعات دینی در باب معنا بپردازیملاجرم باید به این امر پایبند باشیم که معنای زبان دین حقیقی( laretiL )است.
نظریه دوم بر این باور است که دین بیرون از محدودهعقلانیت واقع شده و نمیتوان در باب صدق یا کذب آنسخنی به میان آورد زیرا دین،گزارهای نیست بلکه مملواز معانی نمادین است.
راپاپورت( tropappaR )به منظور سازگار نمودن دونظریه پیشگفته دیدگاه خود را در این باب اینگونه تقریرمیکند:سطوح مختلفی از معنا در دین وجود دارد.
در پایانپیشنهاد میشود که محققان علاقهمند به این حوزۀ کاریبا بهرهگیری از نظریات متعددی علاقهمند به این حوزۀ کاریبا بهرهگیری از نظریات متعددی که دین را معنادار میداننددر باب محتوای دین تحقیقات متعددی به عمل آید و اینمسأله نیز بررسی شود که آیا اساسا باید در باب تمامی امورمطرح شده در دین مبحث معناداری به کار گرفته شود و یااینکه دین ساحات مختلفی دارد که در برخی از آنها مبحثمعناداری و کلا معناشناسی عام جوابگو نیست.
G,egerF* sgnitirW lacihposolihp eht morf snoitalsnarT ni kcalB xaM dna hcaeG reteP,egerfbolttoG fo E} {E 1960,llewkcalB lisaB:drofxO,(.
sserp ytisrevinU drofxO:kroY weN ,ytissecceN dna gnimaN,1972,S,ekpirK* sserp ytisrevinU dravarH:AM,egdirbmaC '',scitnameS lareneG,1970,.
sserp ytisrevinu egdirbmaC:nodnoL A:noituloseR dna essapmI."