چکیده:
سینمای اریک رومر، سینمای اخلاقگرایی است، سینمایی که در آن همگام با مباحث تحلیلی اخلاقی، شخصیتها به بازشناختن خود و هویتشان میپردازند. شخصیتهای او کسانی هستند که فردیتشان ب هطور مشخصی دچار بحرانهای وجودی گشته است. بزرگسالان گاها نابالغی که همچو کودکان کنجکاو در جامعة پر ستیز بزرگسالی، معصوم و گاه یتیم هستند. سینمای رومر، سینمای بازیافتن خود و پیرامون خود است. هدف از این تحقیق، پاسخ به این پرسش است که چگونه سینمای رومر میتواند مسیر بازیافتن هویت را نشان دهد. ما در سینمای او و در این فیلم ب هخصوص، به دنبال خویشتن، امید از دست رفته و خوشبختیای هستیم که سالیانی است شاید به فراموشی سپرده باشیمش. همچنین در این نوشتار به انتخاب، ماهیت انتخاب و آگاهی به انتخاب م یپردازیم و همچنین به معجزه در فیلم پرتوی سبز و در سینمای اریک رومر گریزی خواهیم زد.
Eric Romer's cinema is a moralist cinema, a cinema in which the characters recognize themselves and their identity along with moral analysis topics. His characters are those whose individuality has clearly experienced existential crises. Sometimes immature adults who are innocent and sometimes orphans like curious children in the adult society. Romer's cinema is the cinema of recovering oneself and one's surroundings. The purpose of this research is to answer the question of how Romer's cinema can show the way to recover identity. In his cinema and in this film in particular, we are looking for ourselves, lost hope and happiness that we may have forgotten for years. Also, in this article, we will talk about choice and the nature of choice and the awareness of choice, and we will also avoid the miracle in the movie Green Ray and in Eric Roemer's cinema.